Ți-ai făcut o listă cu lucruri de verificat înainte de lansarea site-ului tău web?
4 noiembrie, 2022
O lansare reușită trebuie să fie impecabil livrată.
În acest sens, am pregătit pentru tine, o listă cu lucruri de verificat înainte de lansarea site-ului tău web.
Această listă te ajută să examinezi dacă au fost punctate toate aspectele importante și să te asiguri că nu există erori, că nimic nu a fost omis.
Listă cu lucruri de verificat înainte de lansarea site-ului tău web
✅ 1. Conținut
✅ 2. Tipografie și aspect
✅ 3. Verifică contextul
✅ 4. Asigură-te că nu mai există conținut folosit doar pentru testare pe site-ul nou creat
✅ 5. Testează formularele
✅ 6. Pagini obligatoriu de afișat
✅ 7. Favicon
✅ 8. Design receptiv
✅ 9. Instalare certificat SSL
✅ 10. Imagini optimizate
✅ 11. O pagină 404 utilă și prietenoasă cu utilizatorul
✅ 12. Performanța
✅ 13. Testarea în mai multe browsere web
✅ 14. Link-urile(legăturile) trebuie să aibă o destinație
✅ 15. Viteza site-ului
✅ 16. Stabilește o dată de lansare
✅ 17. On-Page SEO
✅ 18. Scrieți articole pe blog
✅ 19. Legături cu rețele sociale
✅ 20. Înscrie site-ul în cât mai multe directoare de afaceri
✅ 21. Adăugă site-ul web la semnătura de e-mail
✅ 22. Harta site-ului
✅ 23. Analiza statistică
✅ 24. Testarea hărții termice
✅ 25. Redirecționarea paginii
✅ 26. Administratorul primește un e-mail atunci când apare o eroare pe site
✅ 27. Configurează monitorizarea
✅ 28. Back Up
1. Conținut
Pentru că ești un profesionist in domeniul tău de activitate, trebuie să acorzi atenție și celor mai mici detalii. Verifică cu minuțiozitate întreg conținutul iar dacă descoperi greșeli, corectează-le.
2. Tipografie și aspect
Asigură-te că textul este ușor de citit. Folosește font-uri prietenoase și verifică semnele de punctuație.
Nu scrie paragrafe foarte lungi și lasă spațiu între ele pentru a obține un aspect aerisit.
3. Verifică contextul
Privește cu ochi critic fiecare pagină din site și întreabă-te:
1. De ce aș vizita această pagină?
2. Este conținutul potrivit pentru ce-și dorește să afle vizitatorul?
3. Pagina este potrivită pentru publicul meu țintă?
4. Asigură-te că nu mai există conținut folosit doar pentru testare pe site-ul nou creat
Nu este plăcut când cineva găsește o postare numită „Hello World” sau un paragraf care spune „Lorem ipsum …”.
Verifică, iar dacă găsești ceva asemănător, șterge.
5. Testează formularele
Dacă folosești formulare ce trebuie completate pe site, verifică dacă:
1. Instrucțiunile sunt corecte adică vizitatorul înțelege ce trebuie să facă?
2. Formularul completat este trimis persoanei potrivite?
3. Expeditorul primește confirmare de trimitere și un mesaj de mulțumire?
4. Dacă colectezi date cu caracter personal, cel care completează formularul, este de acord cu regulamentul de prelucrare a datelor cu caracter personal?
5. Există alte aspecte ce pot fi îmbunătățite?
6. Pagini obligatoriu de afișat
Este obligatoriu să informăm clienții noștri cu privire la politica de cookies.
Dacă colectăm date cu caracter personal este obligatoriu să afișăm regulamentul de prelucrare a datelor cu caracter personal.
Pentru un magazin online, am scris un articol despre date, informații și link-uri obligatorii de afișat într-un magazin online.
7. Favicon
„Favicon” este imaginea de mici dimensiuni care apare în partea stângă a titlului paginii în browserul web iar utilizatorii experimentați vor observa dacă site-ul tău nu are unul.
În plus Favicon-ul ajută utilizatorii să navigheze mai ușor către site-ul tău atunci când în browser sunt deschise mai multe pagini.
8. Design receptiv
Designul web receptiv sau adaptativ constă în capacitatea conținutului de pe site de a fi afișat corespunzător pe o gamă largă de dispozitive (de la telefoane mobile la computere desktop).
Asigură-te că site-ul tău este afișat corect pe orice dispozitiv, indiferent de dimensiunea ecranului.
9. Instalare certificat SSL
Google a introdus regula ca fiecare website ce nu folosește un certificat SSL să fie marcat ca ” Nesigur “.
Prin protecția site-ului tău cu un certificat SSL, acesta va arăta mult mai profesionist decat unul care nu are implementat acest aspect, câștigând încrederea utilizatorilor.
10. Imagini optimizate
Verifică dacă imaginile pot fi afișate corect pe diferite dispozitive, în special pe ecrane de înaltă rezoluție.
Folosește metode prin care să obții imagini de calitate, corect dimensionate, care să ocupe cât mai puțin spațiu (pentru o încărcare cât mai rapidă a site-ului tău).
11. O pagină 404 utilă și prietenoasă cu utlizatorul
Dacă un utilizator solicită o pagină care nu există, este afișată pagina 404.
Readuceți-vă utilizatorii pe drumul cel bun oferind o pagină 404 utilă care îi direcționează către pagina de pornire sau sugerează alte pagini de care ar putea fi interesați.
12. Performanța
Performanța site-ului este absolut esențială pentru experiența generală a utilizatorului.
Acesta este unul dintre lucrurile pe care într-adevăr trebuie să le faci ca parte a procesului tău de dezvoltare (înainte și după lansare), dar niciodată nu este prea târziu să-ți pui site-ul la punct.
Performanța poate fi adesea optimizată prin actualizări și îmbunătățiri periodice.
Google Page Speed Insights – este un instrument gratuit de la Google care îți oferă o analiză complexă a performanței site-ului tău.
13. Testarea în mai multe browsere web
Tocmai când credeai că designul tău arată grozav, îl verifici în IE și vezi că totul este afișat diferit. Este important ca site-ul tău să funcționeze în toate browserele și este important să verifici acest lucru.
Totul trebui să funcționeze perfect, iar utilizatorul nu trebuie să vadă probleme.
14. Link-urile(legăturile) trebuie să aibă o destinație
Verifică ca linkurile din site-ul tău să ducă undeva, să aibă o destinație.
15. Viteza site-ului
Viteza site-ului afectează clasamentul tău în Google.
Atenție, optimizează-ți imaginile!
Până la 80% din lățimea de bandă a paginii tale este folosită de imagini. Optimizarea acestora îmbunătățește foarte mult timpul de încărcare al site-ului tău.
16. Stabilește o dată de lansare
Fă o estimare realistă a timpului necesar pentru finalizarea site-ului. Pentru a te încadra în termen, stabilește un deadline și o dată de lansare.
17. On-Page SEO
Optimizează fiecare pagină web în parte pentru a câștiga trafic organic.
Titlul paginii este cel mai important element pentru SEO pentru ca utilizatorii să știe ce este pe pagină.
Metadescrierea și etichetele de cuvinte cheie sunt și ele importante pentru SEO, și este o idee bună ca ele să apară. Descrierea fiecărei pagini trebuie să se raporteze la conținutul acelei pagini, deoarece aceasta este ceea ce Google afișează în descrierea rezultatelor căutării.
Conectează-te la paginile interne într-un mod prietenos cu SEO. Descrie pagina către care trimiți legătura în textul ancoră, astfel încât atât utilizatorii, cât și motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este vorba?
Atunci când folosești legături externe, utilizează atributul target=”_blank” pentru a deschide link-ul în pagină nouă(fără ca utilizatorul să părăsească site-ul tău).
18. Scrie articole pe blog
Începe să scrii articole pe blog. Acest lucru te ajută să câștigi autoritate, iar site-ul tău va fi mai apreciat și mai bine indexat de Google.
19. Legături cu rețele sociale
Conectează-ți site-ul la conturile de pe rețelele sociale. Pentru legături externe nu uita să utilizezi atributul target=”_blank” pentru a deschide link-ul în pagină nouă.
20. Înscrie site-ul în cât mai multe directoare de afaceri
Înscrierea site-ului tău în cât mai multe directoare de afaceri te ajută să câștigi autoritate deoarece link-urile externe către site-ul tău funcționează ca recomandări.
21. Adăugă site-ul web la semnătura de e-mail
Pune noua adresă URL a site-ului în semnătura ta de e-mail. Poți atrage trafic pe site chiar și atunci când comunici prin poșta electronică.
22. Harta site-ului
Adăugarea unui fișier sitemap.xml la directorul rădăcină permite motoarelor de căutare majore să indexeze cu ușurință site-ul tău.
Un bun instrument gratuit pentru creare sitemap XML poate fi găsit la adresa https://www.xml-sitemaps.com .
Sitemap-ul XML gata creat, poate fi încărcat în Goolge Search Console pentru o mai bună indexare a site-ului pe Google.
23. Analiza statistică
Instalarea unui instrument de analiză web (cum ar fi Google Analytics) este esențială pentru înregistrarea și măsurarea traficului pe site și a ratei de conversie.
24. Testarea hărții termice
Dacă vrei să vezi cu adevărat ce fac utilizatorii pe site-ul tău web, poți utiliza instrumente de urmărire a hărții termice precum Hotjar sau CrazyEgg .
25. Redirecționarea paginii
Utilizați redirecționările 301 când doriți să redirecționați permanent o pagină veche la o pagina nouă.
Utilizați redirecționări 302 când doriți să redirecționați temporar o pagină veche la o pagina nouă.
26. Administratorul primește un e-mail atunci când apare o eroare pe site
Indiferent de cât de mult ai testat, se pot întâmpla lucruri neașteptate pe site-ul tău. Dacă primești un e-mail care te informează despre acest lucru, poți remedia totul la timp.
27. Configurează monitorizarea
Indiferent cât de bună este infrastructura, site-urile mai pică.
Un serviciu de monitorizare a site-ului te poate informa în legătura cu perioadele în care site-ul tău este nefuncțional, înainte să o facă clienții tăi.
Configurează serviciul de monitorizare utilizând:
SiteUptime
Pingdom
28. Back Up
Dacă site-ul tău lucrează cu o bază de date, atunci ai nevoie de o copie de rezervă, realizată periodic.
O soluție de back-up automat îți poate fi de mare folos. Verifică dacă servicul de găzduire îți oferă o asemenea facilitate.
Mult succes în lansarea noului tău site!